Välkommen till Nordisk Yta

Proffs på måleri & renovering

Proffshjälpen

Bjud hem oss så tittar vi på det som du vill renovera och så går vi gemensamt igenom vad som behöver utföras för att du skall få ett så bra resultat som möjligt. Du får sedan en offert av oss på vad hela arbetet inklusive material kommer att kosta och utefter det kan du sedan välja om du vill göra det själv eller få det gjort. Vill du dela upp arbetet kommer vi självklart överens om en bra lösning på det. Vid beslut om att göra jobbet själv levererar vi materialet hem till dig.

30 procent av arbetskostnaden

Att bjuda hem proffshjälpen kostar i nuläget ingenting och med ROT-avdraget får du 30 % tillbaka av arbetskostnaden upp till ett värde av 50 000 kr per ägare till bostaden. Avdragsrätten gäller för privatpersoner som äger småhus eller bostadsrätt.

Färgsättning

Om du vill ha hjälp med en mera genomgående färgsättning, inomhus eller utomhus, så kan vi erbjuda tjänsten genom våra egna färgsättare. Vi stämmer av med dina önskningar och tar hänsyn till inredning och förutsättningarna i din omgivning. Därefter presenteras förslaget med olika skisser och föreslagna färgprover. Priset avgörs från fall till fall beroende på omfattningen.

Konsument­tjänstlagen & Nöjd-kund-garanti

Vi följer reglerna i konsument­tjänstlagen och i hemförsälj­ningslagen. Vi är medlemmar i Måleriföretagen och genom vårt medlemskap i deras Nöjd-Kund-Garanti tillförsäkras du som konsument:

  • Två års garanti på utfört måleriarbete
  • Opartisk besiktning
  • Att eventuella fel och brister, som påvisas vid den opartiska besiktningen åtgärdas av det anlitande företaget, eller efter ett beslut i ARN åtgärdas av annat medlemsföretag.

Utöver att följa vad lagar och garanti föreskriver har vi alltid målet att göra våra kunder så nöjda som möjligt!

Arbetsorder

Om du väljer att köpa arbetet av oss så skriver vi en arbetsorder på detta samt till vilken kostnad det kommer att utföras. Arbetet utförs som regel till ett uppgjort fast pris. I ordern framgår även tydligt vad som ingår och inte ingår, samt när arbetet ska starta och beräknas vara klart. Vid eventuella tillkommande arbeten kommer vi överens under arbetets gång och vi är alltid skyldiga att meddela behov av nya åtgärder och kostnader innan något utförs. Garanti lämnas enligt reglerna i konsumentköplagen och Nöjd-Kund-Garantin, dock täcker det inte det arbete du utför själv.

Vi använder cookies på vår hemsida för att ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Om du fortsätter så antar vi att du accepterar detta. Vi samlar också in uppgifter, vad och när vi gör detta kan du läsa i vår integritetspolicy.

  Webbutik  Kundservice   Företagen inom Nordisk Yta